Sterrenbehandeling bij Azzurro Fashion Group

Bij FOUR aan de PC Hooftstraat 127 te Amsterdam vind je de nieuwste herenmode van ontwerpers als Alexander Wang, Adidas, Balenciaga, Givenchy, Nike en andere te gekke labels. In de vierde winkel van Edward de Jong Urbach liggen hippe sneakers van €99 bij mooie leren jassen van €6.000 en coole T-shirts van €200. In de snoepwinkel is alles, van de geur, muziek, kunst, trendy lifestyle-producten tot de verlichting op elkaar afgestemd. De bewegingsruimte in de winkel nodigt uit tot ongedwongen rondkijken. De kledinghangers met unieke producten hangen luchtig naast elkaar, waardoor er niet van alles valt als je er alleen al naar kijkt. Ook de kaarsen, ondermode, de overhemden en de truien van eigen merk zijn op elkaar afgestemd. Het is een inspirerende omgeving voor hippe artiesten, jonge gasten en ondernemers.

Relaxt

Edward, eigenaar van familiebedrijf Azzurro Fashion Group, vertelt: ‘Wij zijn in het luxesegment gegroeid, maar we hebben onze Amsterdamse mentaliteit behouden. In tegenstelling tot andere stijve internationale modehuizen kan iedereen hier rondkijken, aanraken en passen zonder dat er in de nek wordt gehijgd. We zijn heel relaxt, ook als er bekende personen komen. Bij ons krijgt iedereen een sterrenbehandeling met een Amsterdams sausje.’

Inspiratie

‘Vierendertig jaar geleden opende mijn moeder damesboetiek Azzurro, tussen de slager en de groenteboer op de PC Hooftstraat. Alles was anders. Verkopen ging anders, de kledingstijl was anders en de mode werd toen nog bepaald door de inkoper. Nu zijn er heel veel factoren die de mode beïnvloeden. Wij kijken naar trends in segmenten als kunst, muziek en culinair om aan te sluiten op onze doelgroep. Zo zijn we een leuke samenwerking aangegaan met DJ Nicky Romero. Tijdens het Amsterdam Dance Event is onze winkel tijdelijk veranderd in zijn kledingkast met zijn favoriete items. Inspiratie halen we uit winkels als Colette in Parijs, Dover Street in London en Corso Como 10 te Milaan. Besloten feesten en events zijn ook een leuke manier om publiciteit te krijgen voor nieuwe producten of merken, die we internationaal inkopen. Geen fashionweek, want we bezoeken liever showrooms.’

Jonge honden

Edward vertelt gepassioneerd verder: ‘We zijn constant aan het veranderen. Hierdoor kunnen wij ons blijvend onderscheiden. Het lijkt te werken, want inmiddels hebben we vier winkels in dezelfde straat. Wat ook werkt is dat alle winkels met het Vendit Systeem zijn geautomatiseerd. Zo runt mijn vrouw Azzuro Kids en de tweede winkel voor dames, Azzurro Due, wordt geleidt door mijn zus. Ik ben zelf dicht betrokken bij alle concepten en werk graag met inspirerende mensen. Jonge honden hebben energie, denken vrij en zijn nog te kneden. Daar word ik happy van.’

Dit artikel is opgenomen in het jubileum magazine voor het 30-jarige bestaan van Vendit.

Bent u geïnteresseerd in het Vendit Systeem? Neem contact op!