Haal het maximale uit je groothandel met B2B software

B2B is een afkorting voor business to business. Een B2B-bedrijf doet zaken met andere bedrijven in tegenstelling tot bedrijven die consumenten als klant hebben (dat is B2C, business-to-consumer).

Zakelijke klanten gaan net als consumenten steeds vaker online aankopen doen. Om nieuwe klanten te vinden en huidige klanten beter van dienst te zijn is een online kanaal onmisbaar. Speel in op de ontwikkelingen in de markt en voorzie in de klantbehoefte. Met B2B webshop software versterkt u de communicatie met uw zakelijke klanten en verhoogt u de dienstverlening door middel van een B2B webshop.

De concurrentie is groot. Er kan direct bij leveranciers worden gekocht, maar ook steeds meer online. Het resultaat hiervan is kleinere marges waardoor er minder aan de producten wordt verdiend. Webshops zijn niet langer een losstaand verkoopkanaal, maar vormen juist een verkoopkanaal dat volledig is geïntegreerd met de rest van de bedrijfsvoering. Een koppeling tussen uw automatiseringssysteem en B2B software resulteert in een webshop die altijd up-to-date is. Bent u nieuwsgierig wat Vendit voor uw B2B groothandel kan betekenen?

Zo krachtig is het Vendit Enterprise Syteem

Vraag geheel vrijblijvend een online demo aan!

Ecommerce bestelling uit monitor multichannel Vendit Systeem

Vendit B2B ecommerce software voor retail en groothandel

Eenvoudig uw klantrelatie versterken? Zet een webshop voor B2B en/of B2C in. Deze zorgt voor een versterking voor uw klantbeleving, het draagt bij aan gemak en is tegenwoordig onmisbaar. Klanten willen zelf steeds meer kunnen regelen. Met de Vendit B2B e commerce software creëert u in no-time een extra verkoopkanaal. Dit helpt zowel de klant als uw organisatie, dankzij de directe koppeling met het Vendit Systeem is online ondernemen nog nooit zo eenvoudig geweest. Met behulp van onze betaalbare e-commerce oplossingen laat u uw klanten (consument en B2B) ervaren dat zij zowel in uw fysieke winkel als ook online bij u aan het juiste adres zijn.

Order en voorraadbeheer volledig gekoppeld

Met de webshop B2B software oplossing van Vendit maken wij u het gemakkelijk. Alle artikelinformatie én de voorraad in uw webshop heeft u altijd actueel door de directe koppeling met het Vendit Systeem. Tegelijkertijd zorgt de B2B software ervoor dat uw weborders direct in het Vendit Systeem staanZo beschikt u over een webshop die continu up-to-date is en heeft u altijd actueel inzicht in uw voorraad. Volledig automatisch. Alles in één systeem. Hoe gemakkelijk is dat!.

Koppeling naar boekhouding met B2B software

Het Vendit B2B software systeem kan eenvoudig worden gekoppeld met de populaire online financiële boekhoudpakketten. Met een simpele druk op de knop zet u alle verkoop- en kasboek mutaties klaar voor het boekhoud-pakket waarna ze daar één op één geïmporteerd kunnen worden. Met Twinfield en Exact Online vindt de export via de API koppeling plaats en verwerkt u ook openstaande posten (debiteur betalingen) automatisch in het Vendit Systeem. Met AccountView Online, AccountView Team, Afas Small Business, Briljant Account – Kluwer, Cash, Exact Globe, iMUIS, King, Multivers – Unit 4, Snelstart en Yuki is het Vendit Systeem ook compatibel.

Koppeling naar vervoerders
met B2B software

Wanneer u veel producten verstuurt, kost het veel tijd om alle zendingen in de afzonderlijke systemen van de vervoerders in te voeren. Door de koppeling tussen het Vendit Systeem en Transsmart, kunt u met één druk op de knop uw goederen automatisch aanmelden voor verzending bij honderden vervoerders. Via het Transsmart platform worden de verzend labels afgedrukt. Ook ontvangt de klant een track & trace e-mail, zodat hij de zending kan volgen. Vanuit het Vendit Systeem kunt u eenvoudig het Transsmart Dashboard oproepen om de status van alle zendingen te monitoren.

Daarnaast bevat de Vendit B2B software de volgende functies:

  • Voorraadbeheer / besteladvies / klantreserveringen
  • Facturatie op naam (contant, op rekening of pakbonnen)
  • Snelle registratie van klantorders met aanbetaling en (deel) facturatie
  • Offertes maken
  • Draadloos inventariseren/bestellen, verkopen, binnen boeken goederen
  • Directe marge inzage tijdens offerte- en verkooptraject (indien bevoegd)
  • Debiteurenbeheer / rekeningoverzichten
  • Directe-, periodieke facturatie, betaling aan kassa en/of via web
  • Duidelijke en overzichtelijk rapportages m.b.t. voorraad, aantallen, omzet en marges
  • Prijsafspraken en prijslijsten met klanten en klantgroepen
  • Voorraad en magazijn locatie registreren
  • Uitgebreide e-commerce mogelijkheden
  • Uitgebreide managementrapportages en statistieken
  • Koppeling met boekhoudpakketten, waaronder Exact en Twinfield

Vraag geheel vrijblijvend een online demo aan!

Interesse in B2B software?

De vele functionaliteiten in het Vendit Systeem voor de groothandel zijn te uitgebreid om allemaal te beschrijven. Wilt u weten wat Vendit specifiek voor uw groothandel en/of winkel kan betekenen? Maak dan een afspraak via 010 – 442 44 20 of via sales@vendit.nl. Wij geven u dan geheel vrijblijvend een interactieve demonstratie van de flexibiliteit en vele mogelijkheden van het Vendit groothandel automatiseringssysteem.

Maak kennis met een deel van onze klanten