Expert.nl 2e bij ShoppingAwards XL Consumer Electronics

Vanuit traditionele offline retail heeft de Nederlandse Expert Groep zich sterk weten te ontwikkelen als E-Commerce speler. Expert.nl eindigde als 2e tussen Coolblue en bol.com tijdens het recentelijk gehouden Shopping Awards Gala!  

“Iets waar we vreselijk trots op mogen zijn! Om zo tussen deze grote pure e-players te staan. We zijn als organisatie van ver gekomen en om dit voor een eerste jaar te bereiken is iets waar we met al onze 120 leden met totaal 140 winkels hard aan hebben gewerkt. Volgend jaar zijn we weer van de partij!”, aldus algemeen directeur Dik Pijl en hoofd E-commerce Jeroen Menheere. Namens UNETO-VNI feliciteerden voorzitter Doekle Terpsta en algemeen directeur Erik van Engelen Expert dan ook van harte met dit behaalde resultaat.

Het Vendit Systeem bij Expert

Naast de automatisering van alle 140 Expert winkels met het Vendit Systeem zijn deze ook middels een Service Bus verbonden met het hoofdkantoor en de webshop. Hierdoor wordt iedere mutatie (voorraad/prijs/bestelling etc.) real-time gecommuniceerd met alle platformen. Doordat de webshop real-time op de hoogte is van de voorraad in de winkels, kan een consument direct zien of een product beschikbaar is bij de winkel van zijn voorkeur. Wanneer de consument het product in de webshop bestelt, wordt deze bestelling direct in het Vendit systeem van de betreffende winkel geplaatst. De medewerker in de winkel krijgt in het systeem gelijk een melding dat er een nieuwe webshopbestelling is en de voorraad wordt in deze winkel gereserveerd. Nadat de medewerker de webshopbestelling in behandeling heeft genomen, stuurt het Vendit systeem een statusupdate van deze bestelling naar de webshop en kan de consument altijd de actuele status van zijn bestelling bekijken.

Excellence Awards

De Shopping Excellence Awards zijn prestigieuze vakprijzen waarvoor Nederlandse online en omni-channel retailers met een jaaromzet van 4 miljoen euro of meer zich aanmelden op basis van een case-inzending. De awards belonen de algemene kwaliteit van de online activiteiten, de integratie van de diverse digitale kanalen die online- en offline gebruikt worden en de digitale stap voorwaarts die de retailer het afgelopen jaar heeft gezet.

 

 

Bent u geïnteresseerd in het Vendit Systeem? Neem contact op!