Expert opnieuw Beste Winkelketen Elektronica

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Awards’ 2018-2019 zijn bekendgemaakt. Expert is voor het tweede jaar op rij verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland in de categorie Elektronica.

Consumenten beoordeelden in de afgelopen maanden hun favoriete retailers voor de ABN Amro Beste Winkelketen. Expert is door een grote meerderheid tot winnaar verkozen in de categorie Elektronica. Directeur Dik Pijl: “We zijn hier super trots op. Een award die duidelijk aangeeft dat wij uit echte ondernemers bestaan, die nog volop bezig zijn met hun klanten. Klantgericht, persoonlijke aandacht, persoonlijke benadering en een hoge servicegraad maken dat klanten Expert ook dit jaar weer gekozen hebben tot Beste Winkelketen.”

Over

Expert is een klantgerichte vakspeciaalzaak die zich onderscheidt met drie formulepijlers: beste service, persoonlijk advies en vertrouwd dichtbij. Online en offline zijn volledig geïntegreerd. Of de klant nu in één van de 140 winkels of online op www.expert.nl koopt: het is altijd de lokale ondernemer die bezorgt, het is de lokale ondernemer die vragen beantwoordt en het is de lokale ondernemer die service verleent. Expert gelooft in de lokale ondernemer. Hij voegt waarde toe aan het merk en hij is een vertrouwd gezicht in het straatbeeld.

Het Vendit Systeem bij Expert

Naast de automatisering van alle 140 Expert winkels met het Vendit Systeem zijn deze ook middels een Service Bus verbonden met het hoofdkantoor en de webshop. Hierdoor wordt iedere mutatie (voorraad/prijs/bestelling etc.) real-time gecommuniceerd met alle platformen. Doordat de webshop real-time op de hoogte is van de voorraad in de winkels, kan een consument direct zien of een product beschikbaar is bij de winkel van zijn voorkeur. Wanneer de consument het product in de webshop bestelt, wordt deze bestelling direct in het Vendit Systeem van de betreffende winkel geplaatst. De medewerker in de winkel krijgt in het systeem gelijk een melding dat er een nieuwe webshop bestelling is en de voorraad wordt in deze winkel gereserveerd. Nadat de medewerker de webshopbestelling in behandeling heeft genomen, stuurt het Vendit Systeem een statusupdate van deze bestelling naar de webshop en kan de consument altijd de actuele status van zijn bestelling bekijken.