Geels Woonwarenhuis actief met Vendit

Het woonwarenhuis in Bennekom kent 4.000 m2 woonplezier verdeeld over 5 speciaalzaken, waaronder Cooking@Home, Formido, Baderie, Colors@Home en een tuinmeubelen afdeling.

Moderniseren 

Riek en Henk Geels begonnen ooit met 30 m2 met de verkoop van huishoudelijke artikelen, witgoed en ijzerwaren. Na 43 jaar gaven Henk en Riek in 2000 het stokje over aan Gerrit en Ada Geels. Niet lang daarna investeerden zij in een volledige renovatie en uitbreiding van het gehele pand.

Goede webshop is de toekomst

Gerrit Geels, mede-eigenaar van Geels Woonwarenhuis licht toe: “Winkels die een goede webshop hebben, zullen overleven in de toekomst. Het is nou eenmaal de realiteit! Veel collega’s zouden eigenlijk mee moeten doen in plaats van tegen de ontwikkelingen in te gaan. Ik ben van mening dat de webshop naast een extra verkoopkanaal ook een heel belangrijke etalage van je winkel is. Mensen uit de regio nemen eerst online een kijkje en komen daarna langs in ons warenhuis. Vandaar streven wij ernaar om 100% van ons assortiment (m.u.v. maatwerk) in onze webshop op te nemen. Daar zijn wij nu druk mee bezig. De eerste resultaten van onze nieuwe webshop zijn veelbelovend. We zijn afgelopen september 2017 live gegaan, en zien al een groei van 30-40% per maand aan bestellingen. Tevens is ons retour- aantal erg laag, waardoor het een mooie positieve stijgende lijn blijft.”

Koppeling Vendit

Geels vervolgt: “De webshop is de grootste aanleiding geweest om voor Vendit te kiezen. We draaiden reeds een aantal jaar met een webshop, voornamelijk met de verkoop van tuinmeubelen. De webshop stond los van onze automatiseringsoplossing en dit zorgde ervoor dat we veel dubbele werkzaamheden moesten uitvoeren. De oplossing van Vendit biedt ons een volledige koppeling die ook nog eens zeer gebruiksvriendelijk is.”

Online marketing

De grootste concurrenten voor Geels Woonwarenhuis zijn op het kookvlak: Coolblue, Kookpunt, Bol.com en Wehkamp. Zo groot willen ze niet worden, maar ze gaan aardig de strijd aan. Geels voegt toe: “Belangrijke pijlers zijn voor ons het adverteren op Google shopping, en onze webshop op een zoekmachine vriendelijke manier inrichten. We genereren veel traffic door de concurrentie in de gaten te houden en tijdig Google Shopping in te zetten. Dit zorgt voor een groot percentage online omzet. De e-commerce module van Vendit zorgt door middel van een koppeling met de webshop van Next Chapter voor actuele gegevens, waaronder de voorraden en prijzen. Met name die prijzen zijn in de huishoudbranche van belang, aangezien deze in grote regelmaat aangepast worden.”

Gemengde branche Vakcentrum/Gebra

Geels vervolgt: “Tevens zijn we lid van de brancheorganisatie Vakcentrum/Gebra waar Vendit een geautoriseerde partner van is. Wij zijn een perfect voorbeeld van de gemengde branche. Het Platform Artikelbeheer is een centrale database waar leveranciers volgens de vastgestelde branchestandaard artikelgegevens plaatsen. Voor een deel van ons (online) assortiment is dit erg handig! Alle benodigde artikelgegevens worden automatisch aangevuld en opgenomen in het Vendit Systeem.

Aanpassing

Starten met een nieuw systeem vraagt veel aanpassingen in de huidige werkprocedures. De medewerkers bij Geels hebben jaren op dezelfde manier gewerkt. Er loopt gemiddeld een team van 20 personen in de winkel. Iedere afdeling regelt zijn of haar eigen inkoop, waarbij de medewerkers veel rechten krijgen om zaken in te regelen. De één pakt het sneller op dan de ander. Geels vervolgt: “Vendit biedt veel meer functionaliteiten dan dat we hiervoor tot onze beschikking hadden. Het is werkelijk een ontdekkingsreis. Waar vroeger lijstjes in Excel werden gemaakt, wordt dit nu allemaal in één systeem bijgehouden. Ook onze accountant is bekend met het Vendit Systeem en is zeer te spreken over de werkbaarheid van de data. De manier waarop het systeem samen werkt met het boekhoudpakket Twinfield is erg efficiënt.”

Conclusie

“Je ziet dat de integratie één van de belangrijkste speerpunten is voor de komende jaren. Het moet een geoliede machine zijn om mee te werken. Een traditionele winkelier willen zijn moet je loslaten om te kunnen groeien. We wilden een volledige integratie tussen offline en online. En wat blijkt? Dit hebben we met Vendit gerealiseerd! Het was belangrijk voor ons om het aantal handelingen vanuit product/winkel naar de webshop zo laag mogelijk te maken. Onze winkel en onze webshop is nu één. Orders vanuit de webshop worden direct in het Vendit Systeem verwerkt. Deze worden afgehandeld als normale orders en worden automatisch doorgestuurd naar de financiële administratie. We hebben nu inzage in één grote volledige database met alle artikelen, orders, actuele voorraden en klanten. Het was juist díe integratie waar we naar op zoek waren.”

Geels Woonwarenhuis
Kerkhoflaan 17-19
6721 EW Bennekom

www.geelswoonwarenhuis.nl

 

 

Bent u geïnteresseerd in het Vendit Systeem? Neem contact op!