Autorenovatiebedrijf Stipt groeit enorm met webshop

Autorenovatiebedrijf Stipt groeit enorm met webshop

Stipt begon als een onemanshow met een dertienjarige Rick uit Den Bosch. Opererend uit een partytent in de tuin van zijn ouders, werd in weer en wind aan auto’s gewerkt. Na succesvolle eerste stappen te hebben gezet is er een oude champignon cel aangeschaft. Hier stond Rick warm en droog. Na diverse jaren succesvol maar klaar voor meer, verhuisde Rick naar zijn eerste bedrijfshal in Vught. Daarvandaan groeide zijn bedrijf in een zeer snel tempo. Met zijn ondernemersdrift, en zeker ook door zijn deelname aan RTL Autowereld, is zijn business de laatste jaren ontploft!

Complete productlijn

Rick van Stippent

Stipt Polish Point is een autorenovatiebedrijf dat youngtimers, oldtimers, klassiekers en sportwagens fabrieksnieuw maakt. Ze maken letterlijk alle auto’s fabrieksnieuw. Jong, oud, snel, langzaam, goedkoop, duur alles kan, maar het eindresultaat is altijd fabrieksnieuw. Daarnaast heeft Rick van Stippent, eigenaar van het autorenovatiebedrijf Stipt, in de afgelopen 15 jaar methodieken bedacht en ontwikkeld om een auto van A tot Z aan te pakken. Deze kennis heeft hij geconfigureerd in een complete productlijn van Stipt Polish Point Shop (Stipt) zodat iedereen zelf op een verantwoorde en veilige wijze een eigen auto naar een hoger niveau kan tillen. Afgelopen oktober is de showroom, werkplaats en winkel verhuisd naar een prachtig pand langs de A2. In dit megapand in Best heeft Vendit haar handelssoftware mogen installeren zowel gekoppeld aan Stiptpolishpointshop.nl als aan de kassa’s in de winkel.

Brabantse eerlijkheid en korte lijntjes

Vendit sprak met Mark van de Laak, bedrijfsleider bij Stipt, over de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Mark licht toe: “Rick is een mega ondernemer, absoluut niet bang en gaat voor de volle 100% ertegenaan met Brabantse eerlijkheid. Met korte lijntjes bedienen we met onze uitgebreide productlijn de gehele markt van fabrikant tot eindgebruiker. In Zwolle hebben wij een aparte locatie waar alle grondstoffen omgezet worden tot werkbare producten. Kortom, hier worden de flessen gevuld, gestickerd en gebotteld. Deze Stipt lijn, met meer dan 70 unieke producten, is rechtstreeks te verkrijgen in onze webshop, maar ook bij meer dan 185 resellers in Nederland.”

Verhuisd naar pand in Best

Maandenlang heeft het team van Stipt gewerkt aan het (fabrieks)nieuwe pand. De strakke futuristische inrichting en Stipt elementen zijn in ieder hoekje te vinden. Donderdag 13 oktober was eindelijk de Grand Opening. Er was een duidelijke reden om te verhuizen na vijf jaar, het vorige pand werd veel te klein voor al die pallets met producten. Van de Laak: “Gelukkig hebben we en autolift aan de achterzijde van het pand waardoor alles eenvoudig verplaatst kon worden. Zo hebben we ervoor gekozen om onze voorraad op de bovenste verdieping te stallen.”

Ontplofte webshop

Stipt Ultiem Starters Pakket

“Gezamenlijk met onze verhuizing zijn wij ook overgestapt met onze automatisering en webshopoplossingen. We hadden namelijk een uitdaging met het voorraadbeheer tussen winkel, magazijn en webshop en in de nieuwe locatie wilden we dit anders aanpakken! Dit is immers in onze business een cruciale factor en alle cijfers moeten kloppend zijn. Bij de opening van de nieuwe locatie hebben we alle voorraad in kaart gebracht en zijn nieuwe stappen gezet. Met het Vendit Systeem hebben we dit nu goed voor elkaar! Voorraad van de winkel én webshop worden vanuit één systeem afgeboekt. Ook verkopen we veel samengestelde pakketten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ons Stipt Ultiem Starters Pakket, dit pakket bevat 16 unieke producten. Met het Vendit Systeem worden deze pakketten samengesteld verkocht en individueel van de voorraad afgeboekt. Ideaal toch?”

Rick van Stippent, eigenaar en oprichter van Stipt, licht zijn keuze toe: “Alle keuzes dragen bij aan onze professionaliteit. Zo ook onze automatiseringskeuze. Vendit heeft ons fantastisch ondersteund en het Vendit Systeem is een waardevolle toevoeging aan ons bedrijf!

Maatwerk met emotie

“We ontvangen op onze locatie nu zo’n 300-600 mensen op een zaterdag. Dat is wel anders dan op ons vorige pand, waar zaterdag altijd een rustige dag was. Ook onze aanwezigheid in RTL Autowereld blijft een hit, er komen genoeg mensen langs om ons pand en de privé collectie van Rick in het echt te zien. Zo staat de allereerste auto van Rick, een Volkswagen Polo in nieuwstaat in de showroom. Dit is een prachtig verhaal, want deze auto is 9 jaar lang in handen geweest van andere eigenaren. Rick heeft hem teruggekocht en volledig hersteld in originele staat. Vaak zijn projecten zoals dit maatwerk met veel emotie.”

Verhouding content – webshop en werkplaats

Dames lijn (recent gelanceerd)

“Twee jaar geleden zijn we gestart met video’s posten op allerlei soorten social media. Nu plaatsen we alweer meer dan twee video’s per week. De content is voor ons zeer belangrijk. Het is immers een driehoeksverhouding. De content is gebaseerd op onze ervaringen in de werkplaats en deze ervaringen zorgen er weer voor dat onze producten continue vernieuwd en verbeterd worden waardoor we onze klanten steeds meer kunnen bieden. We maken zelf gebruik van onze producten waardoor we een perfect testpanel vormen. Soms voeren we wijzingen door die men ziet, soms slechts verbeteringen zonder zichtbare aanpassingen. Zo blijven we continue innoveren. En reken maar dat wij geen goedlopende webshop zouden hebben zonder deze content!”