Bourgondische gezelligheid bij fashion- en lifestylewinkel Reuring

‘Reuring in de zaak, is reuring in Amersfoort’. Fashion- en lifestylewinkel Reuring heeft zijn naam te danken aan de instelling van eigenaar en oprichter Sjoerd Peerbooms. Geen klassieke naam maar juist de beweging, de gezelligheid en het benadrukken van het sociale aspect. Deze eigenschappen staan hoog in het vaandel.

Sjoerd Peerbooms heeft jarenlange ervaring in de mode, met name in franchising met vooraanstaande merken en een commerciële inslag. Met Reuring wilde Sjoerd wat anders. In zijn winkel zijn voornamelijk Scandinavische merken te vinden. Dicht bij de natuur, minimalistisch en duurzaam leven vormen de kern van de winkel. Merken zoals Kuyichi, Minimum, Modstrom, Elvine, Gabba, Kultivate & Catwalk Junkie  zijn te vinden bij Reuring in het assortiment.

Sterk in koppels

Bij het driehonderd vierkante meter tellende bedrijf Reuring is zowel mannen- als vrouwenkleding te vinden. Sjoerd Peerbooms licht toe: “In de afgelopen jaren is de samenwerking met mijn leveranciers steeds sterker geworden. Het aantal leveranciers is hierin verkleind naar zo’n vijftien Scandinavische en ook Nederlandse leveranciers. Waar ik mijn leveranciers mee verras is dat het aandeel mannen en vrouwen zeer dicht bij elkaar ligt. Deze binding zorgt voor een sterke uitstraling voor de individu maar vooral ook voor stellen en koppels.”

Cijfers liegen niet

Sjoerd Peerbooms licht toe: “Cijfers liegen niet. Je gevoel kan je soms op het verkeerde been zetten. Samen met brancheorganisatie Inretail heb ik de voor- en tegens afgewogen en al vrij snel gekozen voor het automatiseringssysteem van Vendit. Ondertussen werk ik alweer drie jaar met het systeem en ik heb er geen moment spijt van. Ik krijg heel heldere en duidelijke informatie uit het systeem, waarbij ik mijn inkoop en gehele bedrijfsvoering ent op de financiële data wat ik uit het Vendit Systeem haal. Soms blijven conclusies mij verrassen, maar op basis van kengetallen als omzetsnelheid kan ik de juiste keuzes maken.”

“De gegevens en aankopen van klanten houd ik ook in het systeem bij. Ik zie per kwartaal wie mijn belangrijkste klanten zijn met de bijbehorende aankoopgeschiedenis. Ik merk dat veel klanten naar deze aankoophistorie vragen omdat ze hun eigen maat of favoriete merk toch niet meer kunnen herinneren. Met het voorzien van deze informatie kun je een nieuwe aankoop gelijk verzekeren en bouw je een database. Een trouwe klantengroep wordt steeds belangrijker, zeker nu! Ik durf te stellen dat ik door mijn vaste klantengroep nog steeds besta!”

Het is hier zo gezellig

“In tijden zoals nu, zal je het met elkaar moeten doen! Dat maakt het ook wel weer leuker. Er wordt gevraagd, en eigenlijk ook verwacht, dat je met creatieve ideeën komt en met elkaar gaat samenwerken. Daar zijn wij bij Reuring sterk in. We hebben een sterke connectie met de horeca opgebouwd in de afgelopen jaren en dat komt nu ook goed van pas. Je moet elkaar ook steunen in deze rare tijden. Wij organiseren private shopping, lunches en diners met klanten. Ook komt men hier gewoon even een bakkie doen. Dat vind ik het grootste compliment dat ik kan krijgen, dat mensen het hier zo gezellig vinden. Laten we hopen dat dit binnenkort weer kan worden opgepakt! Ik kan niet wachten!”

Bekijk de Facebook pagina van Reuring Amersfoort.