Events, Art & Design bij Klooster Noordwijk

Kunst, interieur, verlichting, woonaccessoires en lifestyle artikelen zijn allemaal te vinden bij ‘t Klooster. Maar dat niet alleen! Eigenaresse Miran van ’t Klooster biedt, naast de woonwinkel, ook interieuradvies en evenementen. Ze runt de hele organisatie vanuit een schitterende kerk midden in het centrum van Noordwijk, op een paar honderd meter van het strand.

De naam van het bedrijf verwijst naar de achternaam van de eigenaresse, namelijk Miran van ’t Klooster. Miran heeft jarenlange ervaring in de modewereld, waar ze meer dan 20 jaar voor het bedrijf Mexx heeft gewerkt. Een paar jaar geleden heeft ze besloten haar droom te verwezenlijken. Als creatieveling én interieurdesigner opende heeft haar eigen interieurbureau. Toentertijd nog vanuit een andere kerk in een woonwijk niet ver van de huidige locatie.

Klooster Events Vendit SysteemLocatie

“Toen de kerk in het centrum van de grote winkelstraat van Noordwijk tot de mogelijkheden leek te behoren, werden we enorm enthousiast. De kerk werd al jaren weinig gebruikt en in samenspraak met de (kerk)gemeente konden wij het achterste deel huren van het gebouw met een vijftien meter hoog boogplafond uit 1928. Na vijf jaar mochten wij ook de historische voorzijde, de Kapel aan Zee uit 1647, erbij huren. In 2019 hebben we het pand in zijn geheel kunnen kopen.”

Samenwerkingen

Klooster werkt veel samen met de vijfsterrenhotels van Noordwijk voor zakelijke evenementen, huwelijken en andere festiviteiten. Afgelopen jaar heeft de interieur tak wel de overhand genomen. Miran licht dit toe: “We werken met 10 medewerkers die voor alle aspecten van dit bedrijf in te zetten zijn. Zo runnen we de winkel, de evenementen, het stijladvies en het afleveren van de bestellingen met de ‘Kloosterbus’. We stijlen van kinderkamers tot volledige huizen. Klanten komen naar onze woonwinkel met foto’s en/of plattegronden waar wij als team samen met de klant kijken naar de inrichting en aankleding van huis, tuin of bedrijfsruimte.”

Leveranciers

“We werken met een handvol merken samen waaronder PTMD en Aangenaam XL en bieden zo een combinatie van high-end en basics. Dat geeft ons de mogelijkheid een zeer uiteenlopende selectie qua prijs aan te bieden. Aangezien wij veel toeristen ontvangen – een grote groep is van Duitse afkomst – werkt dit voor ons erg goed. Het creëert een duidelijke eigen sfeer omdat we zo een echt totaalplaatje neer kunnen zetten.”

Groei en automatiseren

“Ons team is flink gegroeid over de laatste paar jaar. Ook qua automatisering. Ik ben niet met een computer grootgebracht, dus dat heeft me wel heel lang tegengehouden. Dikke ordners vol met bestellingen zorgden ervoor dat we flink veel tijd kwijt raakten aan het zoeken naar de juiste informatie. Los van het feit dat ons grotendeels handmatige werk ook nogal foutgevoelig was. Daarom zijn we verder gaan automatiseren. We hebben gekozen voor het Vendit Systeem. De stap heeft me wel wat grijze haren gekost, maar ik laat me niet zomaar kennen en ik ben uiteindelijk zo blij dat ik heb doorgezet! Alle benodigde informatie is nu zeer overzichtelijk terug te vinden onder de orders en offertes. We houden alle voorraad bij en weten precies wat we ingekocht hebben en wat de winkelvoorraad versus klantvoorraad is. Ook bij vertragingen (mede door Corona) is het erg fijn dat we klanten updates kunnen geven omdat we alles volledig archiveren. Het is zo veel simpeler! We zijn erg blij dat alle data in het Vendit Systeem is terug te vinden.”