Met trots ontworpen in Rotterdam: Very Cherry

Very Cherry zit gevestigd in het centrum van Rotterdam; het is de brandstore van het gelijknamige label aangevuld met merken als King Louie, Grace & Mila, FRNCH en La Petite Française.

Collectie flink gegroeid

We spraken met Masha Akkerman, verantwoordelijk voor sales- en communicatie voor de winkel en groothandel bij Very Cherry: “Very Cherry bestaat dit jaar alweer 15 jaar. Het merk is in de loop der jaren flink veranderd, waar er vroeger enkele Very Cherry artikelen verkrijgbaar waren, is nu 80% van de Very Cherry collectie eigen productie.”

In 2008 is de winkel zoals men hem kent neergestreken in de Botersloot, het hartje van Rotterdam. Ondertussen zet Very Cherry met meer dan 100 unieke artikelen per seizoenscollectie een indrukwekkend geheel neer. Een goede relatie en communicatie met de fairtrade fabriek in Polen zorgt ervoor dat iedere collectie uit de verf springt.

Webshop en wholesale

Very Cherry Botersloot Rotterdam

Very Cherry Botersloot Rotterdam

Naast de winkel heeft Very Cherry ook een webshop die zeer goed draait. De werkzaamheden die hieruit voortvloeien worden in de winkel uitgevoerd. Ieder pakketje wordt met zorg voorbereid voor de verzending.

Masha vervolgt: “Sinds twee jaar is Very Cherry niet alleen in Rotterdam verkrijgbaar. We hebben sinds een aantal jaar de webshop en er zijn ondertussen 120 grote klanten die (een deel van) de Very Cherry collectie verkopen. Niet alleen in Nederland, maar ook in Scandinavië, Duitsland en Frankrijk groeit het merk sterk. Vooral Denemarken is voor ons een zeer goede markt. Onze stijl past erg goed bij deze doelgroep.”

Her distributie naar deze resellers vindt plaats vanuit het atelier in Rotterdam Noord, niet ver van de brandstore vandaan. Op deze locatie vinden alle werkzaamheden aangaande de wholesale tak plaats.

Stijlvolle materialen en stoffen bij Very Cherry

Eigenaresse en ontwerpster Caroline Poiesz ziet toe op alle orders en heeft vooralsnog alle unieke collectie-items in haar handen om de kwaliteit van haar merk te waarborgen. “Het grote voordeel van het hebben van eigen boutique en ontwerpen tegelijkertijd, is dat je altijd op de hoogte bent van wat vrouwen het liefste dragen. Voor mij is het niet alleen van belang dat mijn ontwerpen er stijlvol en leuk uitzien, ik vind het minstens zo belangrijk dat ons merk comfortabel is. Daarom kies ik ook met zorg mijn materialen en stoffen uit, allemaal van hoge kwaliteit. Ik wil dat mijn klanten mijn kleding niet alleen dragen, ik wil dat ze ervan gaan houden!” aldus Caroline Poiesz.

Vendit Systeem om door te groeien

Masha voegt toe: “Een eigen label is administratief veel werk. We lopen met de collecties een jaar vooruit. Zo zijn we nu druk bezig met de collectie van de zomer en winter 2020. Dat zorgt ervoor dat onze administratie complex is. Met de groei van het bedrijf en de opkomst van de wholesale kant moesten we wel over op automatisering. Voorheen kochten winkeliers bij ons in, schreven we een order met de hand en ontvingen we een pakbon van onze fabriek in Polen. Deze pakbon werd handmatig gecontroleerd en verwerkt. Dit proces nam veel werk in beslag en het was ook nog eens zeer foutgevoelig. De manier waarop we werkten remde onze groei af. Zodoende zijn we afgelopen jaar overgestapt op het systeem van Vendit. Vendit biedt ons zowel een oplossing voor de winkel alsook voor het wholesale gedeelte. Deze combinatie was voor ons een doorslaggevende reden. Alle medewerkers in de winkel werken eenvoudig met het systeem. Daarnaast kunnen wij doorleveren en werken met een handige prijslijstmodule. Het vele financiële en logistieke werk wat voortvloeit uit de winkel en wholesale kunnen door middel van automatisering veel beter worden ingericht. Komende maand start er een nieuwe medewerker waarmee we de structuur, die ontstaat door het gebruik van het Vendit Systeem, gaan gebruiken in ons voordeel. Caroline en ikzelf worden op deze manier flink ontlast van vele (noodzakelijke) taken. Zo houden we tijd over om het merk naar een nog hoger niveau te tillen.”

Kijk voor meer informatie op: www.verycherry.nl

Menu