Modeboetiek Boase: ‘Tijdig bijsturen dankzij Vendit’

Eind vorig jaar opende in Haren een nieuwe modeboetiek zijn deuren; Boase. Hier vind je diverse bekende luxemerken onder één dak waaronder Armani, Michael Kors, Repeat en Para Jumpers. Vendit voorzag de winkel van een gebruiksvriendelijk afrekensysteem.

Op Curaçao kwam ondernemer Marjan Nijboer op het idee voor de naam van haar bedrijf. Boase is afgeleid van het woord oase. De lotusbloem in het logo staat symbool voor een nieuw begin. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de ondernemer een andere modezaak zou overnemen, maar dat ging niet door. Toch heeft ze veel profijt gehad van dit voortraject. “Ik was al mee geweest op inkoop, hierdoor waren de contacten met enkele merken al gelegd”, aldus Nijboer. “Dit maakte het makkelijker om ook andere merken in het hoge segment binnen te halen. Toen kwam ook nog eens een prachtig winkelpand in Haren vrij.”

Topmerken onder één dak

Het karakteristieke pand, dat uitkijkt op de kerk, heeft grote ramen en mooie etalages. Het interieur is ruim en licht met een combinatie van moderne en authentieke elementen, zoals de oude Portugese tegelvloer. Nijboer: “Onze kracht is dat we vele topmerken onder één dak hebben zoals Armani, Michael Kors, Repeat, Para Jumpers en Canada Goose. Tijdens het inkopen stel ik al mooie combinaties samen zodat we vrouwen van top tot teen kunnen kleden.” Naast kleding in een grote range aan maten verkoopt Boase ook schoenen en tassen van het Italiaanse merk Hogan. Hiervoor gaat Nijboer speciaal naar Milaan om deze collecties in te kopen. Voor de overige collecties reist ze twee keer per jaar af naar Amsterdam en Antwerpen.

Vertrouwde partner Vendit

Met het afrekensysteem van Vendit was Nijboer al vertrouwd: hier werkte ze in de elektronicazaak ook al jaren mee. Toch is ze eerst met meerdere partijen in gesprek gegaan. Uiteindelijk koos ze toch voor Vendit vanwege de goede ervaringen uit het verleden. Ze noemt het een makkelijk systeem om mee te werken. “Je kunt er eenvoudig alle benodigde informatie uithalen: van de marges tot de verkoopcijfers per product. Niet alleen worden de resultaten inzichtelijk, je ziet ook waar er verbeterpunten zijn. Als de verkoop van een bepaald merk achterblijft, kun je vervolgens nagaan waar dit aan ligt, bijvoorbeeld aan de presentatie. Naar aanleiding daarvan heb ik de indeling van de winkel omgegooid, en dat bleek effect te hebben.”

Toekomstplannen

Zonder deze inzichten zou ze dit puur op gevoel moeten doen. Nu kan de ondernemer op elk moment in het systeem checken (of dat onderbuikgevoel klopt) én tijdig actie ondernemen. Momenteel werkt Boase nog niet met een loyaliteitsprogramma, maar dit is wel een wens voor de toekomst. “Nu registreren we klanten op naam en voegen eventueel een e-mailadres toe, als zij daar toestemming voor geven. Op termijn zou ik graag events willen organiseren in de winkel zoals een speciale klantenavond.”