Veel meer dan vloeren bij Ambifloor

Met de verkoop van vloeren is Ambifloor in de loop van de jaren flink gegroeid. Gerwin van Vliet eigenaar en oprichter van Ambifloor is zeer betrokken bij de groei van zijn bedrijf. Hij is continue op zoek naar nieuwe samenwerkingen om het aanbod completer te maken. Vandaag de dag biedt Ambifloor naast vloeren ook raamdecoratie, gordijnen, karpetten, tapijten en shutters.

Sterke visie en strategie

Ambifloor is afgelopen jaar verhuisd naar een nieuw bedrijfspand. Een flinke verbouwing verder is de nieuwe showroom zeer elegant ingericht. Deze locatie is vijf keer groter dan het vorige pand. Het assortiment heeft zo meer ruimte en is tevens aangevuld met aanvullende producten uit het hogere segment.

Gerwin van Vliet licht toe: “Ik heb een sterke visie en strategie. Met name in wat ik niet wil. Met goede service en eerlijke adviezen willen wij de markt nu en in de toekomst blijven bedienen. We willen niet mee in het veel geziene prijzencircus. Er is vrij veel concurrentie in deze markt dus uitblinken in service is onze strategie. De groei van online verkoop had lastig voor ons kunnen zijn, maar is gelukkig geen probleem gebleken. Wij zien negatieve online ervaringen enkel als een kans! Vertrouwen is hierin de sleutel. Mond-op-mond reclame werkt voor ons nog steeds het beste, waar goede ervaringen goud waard zijn. Daar willen wij dan ook in excelleren.”

“Ruim veertien jaar geleden ben ik gestart met de verkoop van vloeren in een showroom van vijfentwintig vierkante meter. In de loop der jaren is de showroom groter en groter geworden. Vanaf dit jaar beslaat onze huidige showroom 1.100 vierkante meter. Met meer dan vijftig merken is deze grootte zeer passend, zo komen alle producten tot zijn recht. We werken enkel met vaste leveranciers. Hierdoor kunnen we onze service ook weer omhoog schroeven. Deze vaste relaties bieden ons garantie bij tegenslagen. Snel acteren op problemen is voor ons erg belangrijk en met ons netwerk kunnen we snel schakelen.”

Automatisering bij Ambifloor

Automatisering? Wij hebben jaren met Excel gewerkt! Dit werd alleen steeds omslachtiger. Toen we nog veel kleiner waren was het in het begin nog best te doen, maar met drie medewerkers binnendienst, zes installateurs en iemand op de administratie is het niet meer bij te benen. Zonder klantendatabase kost het ontzettend veel tijd. Zodoende hebben we afgelopen jaar gekozen voor de automatisering van Vendit. We kunnen nu precies zien wat er per opdracht en per klant gebeurd. Het hele traject. Ik ben van mening dat als je groter wordt je wel moet automatiseren. Met enige inrichting en aanpassing van onze werkwijze is het voor ons nu een geschenk. Niet alleen besparen we veel tijd aan de administratie, zijn overdrachten veel eenvoudiger en leggen we nu volledige klantenkaarten aan. De informatie is veel vollediger en toegankelijker. Ik ben erg blij met de keuze die we hebben gemaakt.”