Verandering innameproces VVV Cadeaubon en Nationale Dinercheque

Het inname proces van de VVV Cadeaubon en Nationale Dinercheque gaat veranderen.

Vanaf 15 februari 2021 hoeven de papieren VVV cadeaubonnen niet meer te worden opgestuurd, maar kunnen deze direct bij inname aan de kassa gescand en verzilverd kunnen worden.

De digitale verwerking van deze ‘papieren’ bonnen in het Vendit Systeem zal ongeveer gelijk verlopen als bij de VVV Cadeaukaart (het pasje). De oude betaalwijze van de cadeaubon (veelal de VVV-iris cheque genoemd) komt hiermee te vervallen.

Dit bericht is enkel bedoeld voor ondernemers, niet voor particulieren. Vendit verkoopt geen cadeaubonnen (en kan niet assisteren met omwisselen van papier naar digitaal), maar heeft een software koppeling met de VVV Cadeaubon. Zo kunt u in uw winkel de VVV Cadeaubon accepteren als betaalmiddel. 

Inname proces

  1. Bij het afrekenen kan worden gekozen voor de betaalwijze VVV cadeaukaart of giftcard.
    (Deze betaalwijze kan bij elke klant een net andere tenaamstelling hebben).
  2. Zodra er een barcode gescand moet worden zal de juiste barcode gebruikt moeten worden:
    Dit is de zwarte barcode in de witte balk. Dit is het unieke bon nummer. Gebruik dus niet de barcode in de paarse kleur op deel B. Deze code is onjuist.
  3. Er zijn 2 verschillen in de werking t.o.v. de digitale kaarten:
    a. Automatische herkenning van de gescande barcode werkt niet; hierdoor zal altijd eerst handmatig de juiste betaalwijze gekozen moeten worden
    b. De cadeaubon wordt voor 100% afgewaardeerd; er blijft dus geen restbedrag over

De verdere afwikkeling gaat zoals gebruikelijk.

Mochten er nog vragen zijn, neem dan contact op met de Vendit Support afdeling via support@vendit.nl.

Juiste barcode VVV Cadeaukaart Automatisering Vendit Betaalwijze VVV Cadeaukaart Vendit Systeem