Promotie en marketing van Texel bij VVV Texel

‘In Duitsland is een tv-show van anderhalf uur over Texel uitgezonden’

VVV Texel beschikt over een uitgebreide winkel en balie waar bezoekers met al hun Texel-vragen terecht kunnen. Jaarlijks bezoeken ruim 1,5 miljoen bezoekers de website, worden er ongeveer 25.000 telefoontjes verwerkt, worden er ruim 20.000 boekingen gerealiseerd en bezoeken rond de 75.000 toeristen de winkel.

Reserveringssysteem

Directeur Wouter de Waal vertelt hoe zij zich inzetten om één miljoen bezoekers per jaar naar het eiland te trekken. ‘Op Texel hebben we een sterke community van mensen die geloven dat het slimmer is om het samen te doen. We hebben onze krachten gebundeld in een ondernemersplatform (T.O.P.) en samen met de gemeente en veerdienst TESO maken we zoveel mogelijk lawaai, om ervoor te zorgen dat mensen vanaf de overkant ons horen en hierheen komen. We beheren de reserveringen van 2000 accommodaties via Texel.net. Vorig jaar trokken we twee miljoen bezoekers naar de website. Via ons reserveringssysteem krijgen we 23.000 boekingen per jaar tussen april en oktober. Het afgelopen jaar hebben wij 11% meer winkelbezoek en 6% meer boekingen binnengekregen. Volgend jaar willen we weer 6% groeien in reserveringen. Wij doen dit met totaal 23 collega’s. In onze winkel werken we met Vendit, waarmee we naast de verkoop van cadeauartikelen en souvenirs ook de betalingen voor vakantiereserveringen, parkeervignetten, alsook het opwaarderen van cadeaukaarten registreren.’

Promotie

Wouter vervolgt enthousiast: ‘We doen veel aan promotie van het eiland, zowel online als offline. We organiseren persreizen om media-aandacht te krijgen in landelijke en lokale bladen. Verhalen en video’s van eilandbewoners delen we met het digitale magazine Texelaar. In Duitsland is een tv-show van anderhalf uur over Texel uitgezonden. Komend jaar zetten we nog sterker in op marketing door zoekmachine-optimalisatie. Hiervoor hebben we het marketingteam uitgebreid.’

Parachutespringen

Peter Nederstigt, vorig jaar begonnen als e-commerce manager, vertelt: ‘We proberen de juiste bezoekers te trekken naar onze webshop en reserveringssystemen voor tickets voor evenementen en accommodaties. Als verkoopteam verplaatsen wij ons in de klant; waar zijn ze naar op zoek en wat vinden ze interessant? We zetten breed in en plaatsten advertenties bij zoekopdrachten als: wandelen in de duinen, vuurtoren Texel en parachutespringen. Achter de advertenties en zoekopdrachten hangen pagina’s met teksten en foto’s, die leiden naar ons reserveringssysteem en de winkel. Verder gaan we de content uitbreiden met relevante pagina’s die passen bij zoekopdrachten. Met Adwords van Google gaan we campagnes voeren. We monitoren de bestellingen versus het aantal keren dat er geklikt is. Tevens zijn we actief op social media met “Texel is mijn eiland”. Door al deze activiteiten verwachten we dat het nog gezelliger wordt op het eiland.’

Kijk voor meer informatie op www.texel.net
Dit artikel is opgenomen in het jubileum magazine voor het 30-jarige bestaan van Vendit. Meer lezen?
www.vendit30jaar.nl 

 

 

Bent u geïnteresseerd in het Vendit Systeem? Neem contact op!

Menu