Specialisten in recreëren bij Pauw Recreatie in Heerhugowaard

Pauw Recreatie heeft alles op het gebied van kamperen, outdoor, wandelen en wintersport. Vorig jaar was het vijftigjarig jubileum van het familiebedrijf, dat ooit begon als uitbreiding op een camping in Egmond. Marco Pauw heeft samen met zijn nicht Tonja Pos-Steert de dagelijkse leiding in het pand op de caravanboulevard Pascalstraat te Heerhugowaard.

Kamperen

Marco vertelt: ‘Kamperen is leuk. Lekker buiten in de natuur zijn. Zomers ben ik meestal een week of drie met de caravan op pad in Zuid-Europa, maar Nederland is ook een fantastisch kampeerland. Met een caravan ben je vrij. Een mobiele vakantie is fun, maar de voorpret bij het kiezen van de juiste uitrusting moet ook een feestje zijn. Daarom bieden we bij Pauw Recreatie een breed en diep assortiment in combinatie met leuk bezig zijn, dingen zien en shoppen. Zo organiseren wij samen met andere ondernemers alweer voor de derde keer, het evenement Kampeerbelevenis Noord-Holland. Op deze vakantiemarkt zijn buiten, in kraampjes, zo’n 60 campings, chalets, rijscholen en reisbureaus vertegenwoordigd. We krijgen dan zo’n 7000 mensen over de vloer. Bezoekers kunnen lekker rondlopen, eten en drinken. Ook rijdt er een treintje in de straat en is er een springkussen.’

Selectietraject

‘Doe het goed, doe het groot of doe het niet. In 2011 hebben wij dit pand van 12.000 m2 laten bouwen. Met 65 medewerkers, waaronder 45 voltijd, moeten we in controle zijn. Hiervoor is automatisering essentieel. Caravanverkoop met werkplaats is vergelijkbaar met een autobedrijf en daarnaast zijn de shops (kampeer, winter, outdoor) vergelijkbaar met een bouwmarkt. Bij het selectietraject van automatisering is daar rekening mee gehouden. Managementinformatie is belangrijk en daarom is de keuze op Vendit gevallen. We willen onder andere weten wat en wanneer er per persoon verkocht is, welke uren de monteurs schrijven en welke artikelen top of flop zijn.’

TEUN

Marco vervolgt: ‘Met een club van zes soortgelijke recreatiebedrijven hebben wij een nieuwe standaard in kampeerland ontwikkeld: TEUN. Met een landelijke campagne zetten wij dit kwaliteitsmerk actief in de markt: Toonaangevend kamperen? Denk aan TEUN. De producten vallen in het betere middensegment en zijn gericht op een groot deel van de kampeerders. Achter TEUN hangt een landelijke inkooporganisatie, die gezamenlijk aan productontwikkeling, marketing en e-commerce doet. Binnen die groep hebben we de intentie om dichter naar elkaar te groeien, gezamenlijke orders te verwerken, bij elkaar in de voorraad te kijken en des te eenduidiger naar buiten te treden. We zien vanaf 2014 weer een opgaande lijn in de stemming en de orderportefeuille. De zon gaat weer schijnen in kampeerland.’

Kijk voor meer informatie op www.pauwrecreatie.nl

Dit artikel is opgenomen in het jubileum magazine voor het 30-jarige bestaan van Vendit. Meer lezen?
www.vendit30jaar.nl 

 

 

Bent u geïnteresseerd in het Vendit Systeem? Neem contact op!

Menu