Reparatie/werkplaats & planning

Met behulp van de Vendit Reparatie/werkplaats en planning functionaliteit kunt u al uw reparaties snel en efficiënt verwerken. Zo kunt u onder andere zien of (en wanneer) een product bij u is gekocht (klanthistorie), een (verplichte) aanbetaling registreren en een prijsopgave doen.

Reparatie- en planningsfuncties in het Vendit Systeem:

  • Het aannemen en verwerken van reparatieorders is in een handomdraai gerealiseerd
  • Meerdere servicehandelingen of klachtomschrijvingen invoeren
  • Grafisch planningsoverzicht
  • Reparaties inplannen voor uw technische dienst en uw werkplaats
  • Per dagdeel en per monteur kunt u zien hoeveel tijd er nog vrij is
  • Verlof en/of ziekte registratie in de planning
  • Zien hoeveel reparaties door welke monteur in een bepaalde periode gedaan zijn
  • Reparatieopdrachten aanmaken voor externe reparatie bedrijven
  • Koppeling met E-care Repair Group
  • Standaardkosten per productgroep aanmaken
  • Bruikleen registratie
  • Staat van het aangeboden bruikleen registreren bij inname
  • Statussen toekennen per reparatie (bijvoorbeeld prijsopgave, wacht op onderdelen)
  • Afgiftebewijs voor klant direct printen
  • Er kan van een reparatieorder direct een pakbon, contant bon of factuur worden geprint.

Het is mogelijk om een reparatie aan een tijd te koppelen, zodat u snel kunt zien hoeveel tijd een reparatie in beslag neemt. Voor de tweewielerbranche kan dit aan de hand van de Bovag tarieven- en tijdentabel. Zo brengt u nooit te weinig arbeid in rekening.