Vernieuwd Service-en onderhoudsbeurt beheer

Vendit kondigt vandaag trots de introductie aan van het vernieuwde ‘Service- en onderhoudsbeurt beheer’. Deze toevoeging stelt fietswinkeliers in staat om klanten eenvoudig te benaderen voor tijdig onderhoud aan hun aangekochte (elektrische) fietsen.

Het beheer van service- en onderhoudsafspraken wordt hiermee een fluitje van een cent en een zorgeloze ervaring voor uw klanten. Met slechts één druk op de knop kunt u klanten een gepersonaliseerde e-mail en/of sms sturen met een uitnodiging om een afspraak te maken voor een service- of onderhoudsbeurt.

Wanneer u ook gebruik maakt van de optionele Plan-IT Online Afspraak Planner*, wordt er een unieke link met de e-mail/sms meegestuurd waarmee de klant direct online zijn afspraak kan inplannen. Omdat alle klant- en fietsgegevens reeds bekend zijn, hoeft de klant enkel nog een beschikbare datum te selecteren, waarna u een reparatieaanvraag ontvangt in uw Vendit Systeem. Nadat u deze aanvraag heeft goedgekeurd ontvangt de klant per mail een bevestiging van de afspraak. Eén werkdag voor de geplande afspraak, ontvangt de klant een afspraakherinnering per sms.

Dit betekent dat fietsenwinkeliers niet langer handmatig afspraken hoeven in te voeren en hun klanten een eenvoudige manier bieden om hun fietsen in topconditie te houden. Het resultaat is een hogere werkplaatsomzet, hogere klanttevredenheid, minder administratieve handelingen en een efficiënter beheer van service- en onderhoudsbeurten.

Hoe gaat het in zijn werk?

  1. Bij verkoop van een fiets, selecteert u het gewenste service-/onderhoudspakket.
  2. Vanuit het Vendit Systeem worden de gepersonaliseerde uitnodigingen voor de aankomende service- en onderhoudsbeurten per mail en/of sms naar de klanten gestuurd.
  3. De klant ontvangt een uitnodiging per mail en/of sms om een afspraak te maken voor een service- of onderhoudsbeurt. Wanneer u de Plan-IT Online Afspraak Planner* gebruikt, kan de klant op een link in de uitnodiging klikken, om direct bij u een afspraak in te plannen. Deze agenda is real-time gekoppeld aan uw reparatie- en werkplaatsagenda in het Vendit Systeem, zodat de klant alleen een datum kan plannen die bij u nog beschikbaar is.
  4. In het Vendit Systeem ziet u dat er een nieuwe reparatieaanvraag is. Met een druk op de knop maakt u direct de reparatie aan en ontvangt de klant een afspraakbevestiging. Eén werkdag voor de geplande afspraak, ontvangt de klant een herinnering per sms. Dit zorgt ervoor dat de no-show laag blijft.
  5. Wanneer de reparatie is afgerond, wordt de klant hierover geïnformeerd per sms. In deze sms kunt ook een betaallink meesturen, waarmee de klant gelijk het openstaande bedrag kan betalen met b.v. iDeal of Bancontact.
    Voordelen
    • Hogere werkplaatsomzet
    • Continue aanstroom van afspraken in de werkplaats
    • Tijdsbesparing door automatisering van de servicebeurten
    • Verhoogt de flexibiliteit en klanttevredenheid
    • Werkt ook met service-/onderhoudspakketten welke u reeds in het verleden heeft geselecteerd.

Het vernieuwde service- en onderhoudsbeurtenbeheer wordt binnenkort kosteloos aan alle Vendit gebruikers beschikbaar gesteld die reeds de werkplaats- en reparatiemodule in bezit hebben.

*Plan-IT Online Afspraak Planner

De kosten voor de Plan-IT Online Afspraak Planner bedragen € 19,- per maand/per filiaal. De installatiekosten bedragen € 150,- voor het eerste filiaal en € 99,- voor elk volgend filiaal.

Meer weten? Neem contact op met uw Vendit accountmanager.